Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Is de manier waarop ik wil afvallen wel juist?

Sammert

27-07-2016 | 13:07

Hallo!

 

Sinds deze week ben ik weer begonnen met een nieuwe levensstijl. Na de zwangerschap van onze eerste ben ik 16.5 kg afgevallen in 6 mnd tijd. En op het punt dat ik bijna mn 1 na laatste doel had bereikt raakte ik zwanger van onze tweede, het vloog er dus weer aan ik ben amper stabiel geweest qua gewicht. Ik ben toentertijd afgevallen door tussendoortjes te vervangen door groente en fruit, afwisselend te eten, meer water te drinken en bewuster na te denken over slechte voedingsmiddelen.  

 

Ik ben niet van de hippe diëten en ben van mening dat Shakes enz  je idd snel laten afvallen maar je net zo snel weer aankomt als je weer stopt. Nu ben ik sinds maandag begonnen met 1 maaltijd vervangen door een groente fruit smoothie. De andere maaltijd eet ik afwisselend optimel yoghurt,  bruin brood met gezond beleg of een omelet met groentes. Nu is mijn vraag is dit wel de goede manIer?  Een omelet bijv, is dit wel gezond?  En ik wil ook weleens wat anders eten als tussendoortje dan groente of fruit en aangezien er ook al veel in de smoothies zitten moet ik natuurlijk ook niet teveel suiker binnen krijgen van het fruit.  

 

Ik hoop dat jullie goede tips hebben! Zodat de zwangerschap kilo's er weer af gaan!


  

1 Antwoord

Antwoord van Sport Voedingsadvies Groene Hart, onderdeel van VodiService
15-08-2016 | 13:44

Beste mevrouw,

 

Goed dat u verder aan de slag wilt met uw voeding in verband met uw gewicht.
Mooi ook dat u al een prettige ervaring met afvallen door te letten op uw dagelijkse voeding.
Juist op die manier is de kans groter dat uw gewicht ook voor langere tijd stabiel kunt houden.
Natuurlijk zijn er tips om uw dagelijkse voeding, gezond, volwaardig en gevarieerd samen te stellen en u heeft gelijk... dan is 4x per week een omelet met groente misschien minder gevarieerd en misschien ook wel niet zo gezond... en wat zou er dan nog meer kunnen?

Binnen onze praktijk hebben we veel ervaring met het op een gezonde manier aan de slag gaan met overgewicht. We werken daarbij op basis van een regulier dieet, regelmatig ook met koolhydraat arme dieten en zorgen er steeds voor dat de dagelijkse voeding volwaardig is en dat het gegeven advies ook goed vol te houden is.
Graag horen we meer over uw huidige gewoonten, wat u doet aan beweging, uw huidige lengte, gewicht en leeftijd zodat we u op maat zo goed mogelijk kunnen helpen bij uw vragen rondom de juiste voeding om gewicht te verliezen. 
Kent u de volgende tips voor tusendoortjes?4 plakjes komkommer, 3 plakjes kipfilet en 30 gram hüttenkäse,150 ml magere kwark met 1 kiwi, 50 gram gerookte zalm met rucola, Rijstwafel met pindakaas en iets margarine of roomboter

Rijstwafel met 30+ kaas en 4 plakjes komkommer, 3 augurken met 3 plakjes achterham, Schaaltje magere kwark met 20 gram amandelen,

Veel Succes en graag tot horens.

VodiService dietisten.